p o t a e t o
STORIES PROFILE BIASES LINKS STUFFS NEWER OLDER HOME

Tutorial:::Buang image border
haloooo!..nak buat lagi satu tutorial hari ni
macam mana nak buang IMAGE BORDER!
sebelum buat...tau tak apa image border tuh....
macam ni..cuba nengok gambar ni :: apa yang lain? <spot the difference>hahah



apa yang beza?? yang gambar atas tuh ader border warna putih..yang bawah tuh tak de..
nampak x nampak x???...nampak bagoz...tak nampak sudahh..hahah!
nida rasa lebih baik korang buang...sebab bagi nida nampak burok <bagi nida laa ye>
dah taw kan...oke babe..jom start! 1,2,3 GO! <merepek sudaa>abaikan!

1. Sign in > Dashboard > Design > Edit HTML ✔(tick expand widget template)
2. Cari code ni...CTRL + F bagi memudahkan..
.post-body img, .post-body .tr-caption-container,
3. Lepas korang jumpa code kat atas ni...korang akan jumpa juga kod macam kat bawah ni juga kan!?
    kalau tak de pon..seakan-akan lah..
.BlogList .item-thumbnail img {  padding: $(image.border.small.size);  background: $(image.background.color);  border: 1px solid $(image.border.color);  -moz-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);  -webkit-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);  box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);
4. Warna hijau tuh,,,tukarkan kepada nombor (0) tau..
5. Kalau daa siap terus save oke?! :) kalau preview dulu pon oke juga! ;)

Labels:


Written by me at 6:57 AM | 0 XOXO{s}